Prethodni članak
Sljedeći članak

Prije nego što je došao na čelno mjesto Oroslavja, Viktor Šimunić proputovao je 40 zemalja svijeta

Oroslavski gradonačelnik 26. studenoga u Domu kulture predstavit će svoju prvu knjigu 'Licitarom po svijetu'

Prije nego što je posao gradonačelnik, proputovao je 40 zemalja svijeta – hobi i gušt koji je Viktoru Šimuniću, prvom čovjeku Grada Oroslavja, donio puno zanimljivih pustolovina, lijepih uspomena i dobrih iskustava. Sve što je doživio, prošao, iskusio, sada će podijeliti s javnosti, u obliku knjige koju će predstaviti 26. studenoga u oroslavskom Domu kulture.

Putovanje proširi vidike

Knjiga nazvana 'Licitarom po svijetu' sadrži sedam putopisa, od kojih je prvi napisan 2016. prilikom putovanja u Rusiju. – Nikad nisam volio pisati i izmišljati ništa imaginarno, no ovo sam htio podijeliti s drugima. Dok je Rusija, kao prvi putopis, malo šturija, prilikom putovanja u Kinu, Sjevernu Koreju i Ujedinjene Arapske Emirate, koje je trajalo 18 dana, natuknice sam bilježio svaki dan, a po povratku doma napisao putopis. Knjiga je pala u drugi plan kada sam se odlučio kandidirati za gradonačelnika, a sada je i ona došla na red, odlučio sam je ove godine završiti i napraviti promociju – kaže Šimunić, koji je, uz već spomenute, u knjizi predstavio i dogodovštine iz Kube, Černobila i Jordana. Osim upoznavanja novih kultura, običaja i tradicija, cilj mu je bio i predstavljati Zagorje i Oroslavje diljem svijeta. – Svako putovanje proširi vidike i na svakom sam naučio nešto novo; kako na Kubi ljudi ne uzimaju stvari zdravo za gotovo, ne kupuju se nove tenisice, hlače, majice, već se stare krpaju; kako u Sjevernoj Koreji ljudi uopće nemaju slobodu, ali zapravo su slobodni, jer koliko god to bio loš sustav, oni ne trebaju razmišljati o tome hoće li imati posao i kako će otplatiti kredit, za bolje ne znaju i sretni su. Kina, u kojoj svaku večer policija u trgova tjera ljude doma, ulice su noću prazne. A mi znamo za sve, a ograničeni smo, društvo koje je stalno s jednom rasom, jednom vjerom, a trebali bi širiti vidike da bi mogli prihvatiti nešto što nije kao naše – ispričao je.

Pozitivna iskustva

Upravo vidike šire ona posebno pozitivna iskustva, zbog kojih se pitamo bismo li mi bili spremni nešto takvo napraviti, pogotovo za nekog stranca. – Kad smo sletjeli u Sankt Petersburg na minus 27, nismo mogli naći hotel, zaustavili smo jednu djevojku, koja nije znala engleski i nije nam mogla objasniti, pa nas je doslovce odvela do hotela. Na proputovanju Europom vlakom, putovao sam iz Pariza prema Lisabonu i na granici Francuske i Španjolske je most, preko kojega vlak ne vozi, nego treba prijeći iz jednog grada u drugi pješice. Na španjolskoj strani nisam mogao naći stanicu vlaka, a do polaska sam imao svega 25 minuta. Zaustavio sam djevojku i pitao za pomoć, ona mi je objasnila, ali je rekla da nema šanse da stignem na vrijeme, pa me odvezla svojim automobilom do stanice. To su iskustva koje te naprave boljim čovjekom – kaže Viktor, koji je prošao zaista svakojaka iskustva na raznim krajevima svijeta. Iskustva koja su ga naučila, prije svega, kako poštivati sebe i svoje, a onda naravno i tuđe kulture koje su nam vrlo često strane.

Promocija u Domu kulture

Iako su zbog posla ostale želje za putovanjima 'na čekanju', Šimunić kaže kako bi volio posjetiti Australiju i Južnu Ameriku. No, obzirom da su to putovanja za koja je potrebno ipak izdvojiti više od dva – tri dana, želju za putovanjima, kaže, trenutno ispunjava putovanjima po Hrvatskoj. – Posjećujem brojne lokacije po Hrvatskoj, gdje kupim brojne dobre primjere kako se vodi grad, a onda je prekopiram u svoj grad – zaključio je Šimunić. Što je posebno bilo u Černobilu, kakav je bio osjećaj spuštati se najduljim zip lineom i zbog čega je posebno uzbudljivo bilo šišanje u Sjevernoj Koreji, kao i još brojne druge crtice s njegov ih putovanja moći ćete čuti i kroz priče doživjeti na promociji, u Domu kulture, 26. studenoga u 19 sati. Bit će to nešto poput putopisnog predavanja, uz brojne fotografije i video zapise i priče, koje će zasigurno zainteresirati prisutne da pročitaju knjigu, ali i da posjete neke od mjesta koja su oduševile oroslavskog gradonačelnika.