SREDNJOVJEKOVNE SVEČANOSTI: Prikaz legendi, oživljavanje povijesti i smotra zborova u Dvoru Veliki Tabor

Autor zagorje.com

Srednjovjekovne svečanosti održat će se ovog i sljedećeg vikenda

U Dvoru Veliki Tabor rujan je ponovno u znaku Srednjovjekovnih svečanosti. One će se odvijati 16. i 23. rujna. Riječ je o manifestaciji koja posjetiteljima Velikoga Tabora omogućava susret s kostimima, plesovima, likovima i običajima koji pripadaju srednjemu vijeku. Takva „oživljena povijest u scenskim prikazima“ ove godine dovodi u Dvor Vitezove Taborgradske – Vitezove zlatnoga kaleža, te članove Viteškog reda sv. Nikole iz Varaždina. Oni će pokazati kako izgleda dolazak kraljevske svite, kako izgleda suđenje coprnici, te koliko snage i vještine treba u borbi vitezova i pri streličarenju. U tim će se vještinama moći okušati i sami posjetitelji priredbe. Praksa srednjega vijeka bile su i lutkarske predstave namijenjene djeci i odraslima, stoga će i u Dvoru Veliki Tabor biti prikazane dvije – Veronika Desinićka i Zmajevo blago. Njih će izvesti članovi kazališne skupine Ioculator.

Za glazbenu i plesnu kulisu Srednjovjekovnih svečanosti zaduženi su Celtic Fantasy band, plesna skupina Veronika Desinićka iz Desinića, sviračice flauta iz Glazbene škole Pregrada, Flautine i plesni studio Vlaste Rittig iz Zagreba – Divertimento. Dodatno veselje dolazi sa žonglerima i majstorima baratanja s vatrom iz samoborske cirkuske Udruge Razbibriga. Ljubitelji umjetnosti moći će razgledati dvije izložbe, Legendexpo - putujuću izložbu renomiranih domaćih umjetnika koja prikazuje bića iz hrvatskih narodnih vjerovanja, te izložbu & performans: „Povratak korijenima z Barbarom Desinićkom“, prikaz umjetničkih slika i instalacija konceptualne umjetnice Barbare Bračun podrijetlom Desinićanke. Obje će izložbe biti svečano otvorene 16. rujna u 16.30 odnosno 17 sati.

Za djecu će velikotaborski stručni djelatnici provesti edukativno-zabavne radionice gađanja lukom i strijelom, te izrade kraljevske krune i srednjovjekovnog nakita uzlanjem, dok će se oko dvora moći provesti kočijom, na srednjovjekovnom sajmu kupiti suvenir, naučiti sve o tradicionalnim zanatima i vještinama, vidjeti kako se izrađuje barut, viteški pojas, potkova za konja. Dame u srednjovjekovnim kostimima otkrivat će zainteresiranima tajne zakutke Velikoga Tabora, a svi zajedno sigurno će naći okrjepu u ponuđenoj hrani i piću. Srednjovjekovne svečanosti u Dvoru Veliki Tabor i jedne i druge subote počinju u 14 i završavaju oko 18 sati atraktivnim nastupom žonglera s vatrom. Pored Dvora posjetiteljima će biti osigurano besplatno parkiranje.

U nedjelju će se pak održati susret zborava „Zapjevajmo Prejcu“. Smotra zborova na kojoj će biti izvođeni mnogi svjetski hitovi u aranžmanima za zborsko izvođenje. Dođite i uživajte u vokalnoj umjetnosti.